جنگ اوکراین: گسترده‌ترین حمله‌های روسیه در سال جاری همراه با گلوله‌باران بیش از ۱۰۰ شهرک

اوکراین و غرب از تشدید حمله‌های روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در آستانه زمستان سرد منطقه بیم دارند

ویرانه‌های خانه‌ای در خرسون اوکراین - Roman PILIPEY / AFP

اوکراین روز چهارشنبه ۱۰ آبان (۱ نوامبر) اعلام کرد که روسیه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ شهرک را گلوله‌باران کرده است و این حملات، گسترده‌ترین حمله‌های روزانه در سال جاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، روسیه از زمان تهاجم به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، میلیون‌ها گلوله به شهرها و شهرک‌ها و روستاهای اوکراین شلیک کرده است که در نتیجه آن، چند منطقه در سراسر بخش شرقی اوکراین به آوار بدل شده‌ است.

ایگور کلیمنکو، وزیر کشور اوکراین، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «در ۲۴ ساعت گذشته، دشمن ۱۱۸ شهرک را در ۱۰ منطقه گلوله‌باران کرد.»

او همچنین گفت که این بیشترین تعداد شهرها و روستاهایی است که از ابتدای سال تا کنون مورد حمله روسیه قرار گرفته‌اند.

به گزارش اسکای‌نیوز، مقام‌های اوکراین پیش‌بینی می‌کنند با موج جدیدی از حمله‌های روسیه در جبهه شرقی روبه‌رو شوند، زیرا روسیه در حال انتقال نیرو و تجهیزات به این منطقه است.

اوکراین همچنین از حمله روسیه به یک پالایشگاه نفت در کرمنچوک، شهری صنعتی در مرکز کشور، خبر داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کلیمنکو گفت که این حمله تلفات جانی در پی نداشته است، اما چند ساعت طول کشید تا تقریبا ۱۰۰ آتش‌نشان بتوانند آتش‌ ناشی از این حمله‌ها را خاموش کنند.

اوکراین و غرب از تشدید حمله‌های روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در آستانه زمستان سرد منطقه بیم دارند؛ همان کاری که روسیه سال گذشته نیز کرد.

مقام‌های محلی اوکراین گفتند که گلوله‌باران شبانه در منطقه شمال شرقی خارکف باعث کشته شدن یک نفر شد. همچنین، یک نفر در منطقه خرسون جنوبی کشته شده است.

در طول روز، اوکراین اعلام کرد که در اثر حمله پهپادهای روسیه به شهر نیکوپول در جنوب آن کشور، یک زن ۵۹ ساله کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند. همچنین، حمله موشکی به روستایی در منطقه زاپوریژیا باعث کشته شدن یک مرد ۵۲ ساله شد.

از زمان شروع جنگ، روسیه تولید داخلی تسلیحات را افزایش چشمگیری داده و در عین حال، از شریکان خارجی معدودش برای تامین مهمات استفاده کرده است.

در همین حال، کشورهای غربی معادل میلیاردها دلار کمک نظامی به اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حمله روسیه داده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز گذشته در جلسه استماع سنا خواستار تصویب کمک‌های مالی به اسرائیل و اوکراین در یک بسته مالی شدند. با این حال، جمهوری‌خواهان برجسته سنا مایل‌اند این کمک‌ها را از هم جدا کنند، زیرا آن‌ها با حمایت از اسرائیل موافق‌اند، اما تا کنون با کمک بیشتر به اوکراین مخالفت کرده‌اند.

بیشتر از جهان